Heeft u vragen over de participatieprocedure? Laat uw gegevens achter via onderstaande button en u wordt teruggebeld.
Bel mij terug
Voor vragen over de participatieprocedure kunt u bellen met de directie Participatie: (070) 456 96 07.
Voor inhoudelijke vragen kunt u bellen naar de betrokken ambtenaar: 06 15 36 91 89.
Meer informatie over dit project is te vinden op www.samenopdehoogte.nl en www.luchtvaartindetoekomst.nl.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat verwerkt de persoonsgegevens die u ons verstrekt bij het indienen van uw zienswijze. Wilt u weten welke persoonsgegevens dat zijn? Bekijk dan de pagina met informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens.
U had van vrijdag 21 januari tot en met donderdag 3 maart 2022 de mogelijkheid een zienswijze in te dienen op het voornemen om het Luchthavenbesluit Eindhoven te wijzigen en de bijbehorende medegebruiksvergunning voor Eindhaven Airport op te stellen.
Meer informatie
De heer Pieter Van Geel heeft in 2019 zijn advies ‘Opnieuw verbonden’ over de toekomstige ontwikkeling van Eindhoven Airport aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat aangeboden. Centraal staat dat de geluidbelasting van het commercieel burgervliegverkeer van Eindhoven Airport in 2030 afgenomen moet zijn, zodat de omgeving minder overlast heeft van vliegtuiggeluid. Hiervoor heeft Van Geel een voorstel gedaan voor een nieuw sturingsmodel voor civiel geluid. Dit advies kan rekenen op brede steun bij het Rijk en in de regio.
Om dit nieuwe sturingsmodel mogelijk te maken, wordt het Luchthavenbesluit Eindhoven gewijzigd en wordt een nieuwe bijbehorende medegebruiksvergunning opgesteld.
Het doel van deze Notitie Reikwijdte en Detailniveau is om inwoners, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en betrokken overheidsorganen te informeren en te raadplegen over de gewenste inhoud en diepgang van het milieueffectrapport dat wordt opgesteld voor het te wijzigen Luchthavenbesluit Eindhoven en de bijbehorende medegebruiksvergunning. De eerste stap naar een milieueffectrapport (MER) is het afbakenen van de onderzoekkaders. Dit gebeurt in de Notitie Reikwijdte en Detailniveau door de voorgenomen activiteiten (in werking treden van het nieuwe sturingsmodel voor civiel geluid) en de te onderzoeken milieueffecten te beschrijven.
De reactie van de staatssecretaris van Defensie en minister van Infrastructuur en Waterstaat op de ingediende zienswijzen en advies Commissie m.er. over de Notitie Reikwijdte en Detailniveau is klaar en samengebracht in een reactienota. Meer informatie over deze reactienota vindt u op de fasepagina.
Het advies en aanvullend advies van Pieter Van Geel en het sturingsmodel voor geluid hebben betrekking op de reductie van de geluidbelasting van het commerciële burgerluchtverkeer. In de adviezen blijft het militaire vliegverkeer buiten beschouwing. De oppervlakte van de militaire geluidruimte in het gewijzigde luchthavenbesluit blijft dus gelijk. De huidige en voorzienbare militaire activiteiten inclusief nieuwe militaire toestellen zullen qua geluidbelasting binnen de militaire geluidruimte moeten blijven. Dit wordt in het MER onderzocht.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.