Voornemen milieueffectrapport

Deze hoofdrubriek bevat 4 rubrieken:

Voornemen milieueffectrapport

Deze fase is afgerond op 7 januari 2015. U kunt geen zienswijze meer indienen op het voornemen milieueffectrapport.

In het voornemen staat beschreven welke voorkeursoplossing in het milieueffectrapport en het trac├ębesluit onderzocht en uitgewerkt gaat worden. Dit voorkeursalternatief bestaat uit:

  • Het toevoegen van een extra rijstrook tussen Apeldoorn-Zuid en Azelo
  • Het ombouwen van de aanwezige spitsstroken omgebouwd tot permanente rijstroken

In de notitie reikwijdte en detailniveau staan verder het onderzoeksprogramma, de referentiesituatie en het plangebied/studiegebied weergegeven.

Maatregelen

Het voorkeursalternatief wordt in delen uitgevoerd en bestaat uit de volgende maatregelen:

  • Deel 1: realisatie voorzien van 2017 tot en met 2020
  • Extra rijstroken in beide richtingen tussen de aansluitingen Twello en Deventer
  • Extra rijstrook in beide richtingen tussen de aansluitingen Deventer-Oost en Rijssen
  • Sluiten van de parkeerplaatsen De Hop en Boermark
  • Uitbreiden van de verzorgingsplaatsen Struik en Bolder
  • Deel 2: realisatie voorzien van 2024 tot en met 2026
  • Ombouwen van weefvak naar permanente rijstrook tussen Apeldoorn-Zuid en knooppunt Beekbergen
  • Extra rijstrook in beide richtingen in het knooppunt Beekbergen tot aan Voorst
  • Extra rijstroken in beide richtingen tussen Voorst en Twello
  • Ombouwen van spitsstrook naar permanente rijstrook tussen Deventer en Deventer-Oost
  • Extra rijstrook tussen Rijssen en Azelo
  • Uitbreiden van de verzorgingsplaatsen Vundelaar en Paal

Het milieueffectrapport en het trac├ębesluit hebben betrekking op het gehele traject van Apeldoorn tot Azelo. Alle uitvoeringsmaatregelen die hierboven genoemd staan worden onderzocht en uitgewerkt.