U had van woensdag 30 november 2022 tot en met dinsdag 10 januari 2023 de mogelijkheid een zienswijze in te dienen.
U kunt in het document ontwerptracébesluit, wijziging 2022 en de toelichting meer informatie vinden over de wijzingen. Van wijzigingen die op de detailkaarten van het ontwerptracébesluit zichtbaar zijn, is op de onderstaande overzichtskaart met nummers de locatie aangeduid.
Nummer |
Locatie |
Wijziging |
1
|
Fietsstraat Ouderkerkerdijk
|
Losliggend fietspad en versmalling watergang is niet inpasbaar vanwege locatie essentiële kabels en leidingen. Ouderkerkerdijk wordt opgenomen als fietsstraat met auto te gast
|
2
|
Hoofdrijbaan rechts bij Amstelglorie
|
Realiseren extra vluchtstrook 200m inclusief verschuiving van geluidscherm
|
3
|
Parallelrijbaan links bij Amstel
|
Vergroten maatregelvlak kunstwerk KW10b om poeren voor kunstwerk te realiseren
|
4
|
Parallelrijbaan links bij afrit 9
|
Aanpassen (verlengen) vluchtstrook over kunstwerk 17A en aanpassen breedte maatregelvlak
|
5
|
Parallelrijbaan rechts tussen Rozenoordbrug en afrit 9
|
Realiseren extra vluchtstrook inclusief verschuiving van geluidscherm
|
6
|
KW07a – Europaboulevard Noord
|
Vergroten maatregelvlak KW07a om poeren te realiseren (onder maaiveld
|
7
|
Noordelijke hoofdrijbaan, spoorzijde
|
Wijzigen TB grens om voldoende ruimte te bieden voor het verleggen van rijstroken tijdens realisatie
|
8
|
Zuidelijke tunnelbuis
|
Aanpassen maatregelvlak open tunnelbak ZO in verband met verlengen open tunnelbakken
|
9
|
Hoofdrijbaan links bij Vivaldi passage
|
Wijzigen locatie Calamiteiten Opstel Plaats zuidelijke hoofdrijbaan
|
10
|
Zuidelijke tunnelbuis
|
Aanpassen maatregelvlak open tunnelbak ZW in verband met verlengen open tunnelbakken
|
11
|
Noordelijke en zuidelijke hoofdrijbaan, spoorzijde
|
Wijzigen TB grens om voldoende ruimte te bieden voor het verleggen van rijstroken tijdens realisatie
|
12
|
Parallelrijbaan rechts bij toerit 8
|
Vervangen taperinvoeger door rechts invoegende rijstrook, ten koste van vluchtstrook
|
13
|
Hoofdrijbaan rechts, na tunnelmond
|
Meer richting tunnelmond realiseren Calamiteiten Opstel Plaats
|
14
|
Watergang parallel aan de A10, tussen de Jachthavenweg en het Punterspad
|
Watergang geschikt maken voor woonschepen met een vaardiepte van 2,5 meter zodat deze kan worden benut bij het verplaatsen van woonschepen
|
15
|
Nieuwe Meer ten zuiden van de Schinkelbruggen
|
Verplaatsen en verlengen geleidewerk aan de oostzijde van het vaarwater en aanpassen wachtplaatsvoorzieningen voor beroeps- en recreatievaart
|
16
|
Nieuwe Meer ten zuiden van de Schinkelbruggen
|
Amoveren van steigers in de jachthaven
|
17
|
Schinkel
|
Toevoegen Werkterrein Schinkel ten behoeve van bouwveiligheidsmaatregelen
|
18
|
Metroviaduct KNM80/81
|
Toevoegen maatregelvlakken in verband met het aanpassen van de poeren
|
Ingediende zienswijzen
Van 30 november 2022 tot en met 10 januari 2023 zijn 57 zienswijzen ingediend. Hiervan zijn 12 zienswijzen afkomstig van organisaties en 45 zienswijzen afkomstig van particulieren. De meeste zienswijzen komen uit de gemeente Amsterdam.
Een deel van de zienswijzen is namens meerdere personen en/of organisaties ingediend. In totaal hebben 65 personen en organisaties hun naam onder de zienswijzen gezet.